NayeGhalam | پایگاه خبری تحلیلی نای قلم ارومیه

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر در ارومیه عنوان کرد؛

هیچ مصلحتی بالاتر از رعایت قانون وجود ندارد

تاریخ انتشار: 1402/07/26 | 16:39

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر گفت: هیچ مصلحتی برای کارکنان و سازمان بالاتر از رعایت قانون وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار نای قلم، مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر امروز در چهارمین جلسه  کمیته سلامت اداری شرکت توزیع نیروی برق استان، به اهمیت رعایت قانون در زیرمجموعه‌های شرکت توانیر پرداخت و اظهار کرد: در قانون سلامت اداری، هر گونه ترک فعل که توسط فرد حقیقی یا حقوقی به صورت عمدی برای خود و یا دیگری انجام دهد به نقض قانون پرداخته و متخلف محسوب می‌شود.

مجید برنگی با اشاره به اینکه قانون خوب و بد وجود ندارد و همه قوانین قابل اجرا هستند، اضافه کرد: برداشت اشتباهی که در میان مدیران وجود دارد، عدم نظارت و رسیدگی به برخی از امور و محول کردن آن به زیردستان خود است که مدیران باید همواره به این نکته واقف باشند که این سهل انگاری در نهایت باعث ضربه به پیکره سازمان می شود.

وی با بیان اینکه عدم علم به قانون رافع به مسئولیت نیست، عنوان کرد: مدیران موظف هستند چارچوب و قوانین مربوط به حوزه مدیریتی خود را بدانند و اجرایی کنند.

برنگی در ادامه، دوری از تصویرسازی‌های غیرواقعی، داشتن سرعت عمل و واکنش سریع از سوی مدیران، تقویت سیستم اداری، رعایت شیوه نامه در انتصاب مدیران، افزایش بازرسی های داخلی در سازمان را از مهمترین عوامل پیشگیرانه از وقوع فساد ادارای در سازمان ها بر شمرد و خاطرنشان کرد: مدیران زیرمجموعه شرکت توانیر باید اجرای عدالت را در راس کار خود قرار داده و در نهایت با قانون آشتی کنند و از این طریق در کاهش هر چه بیشتر تخلفات در مجموعه تحت مدیریتی خود جلوگیری کنند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز به مهمترین اقدامات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در شرکت توزیع برق استان در یکسال گذشته  اشاره کرد و گفت:  برگزاری جلسات  سلامت اداری و کمیته های مرتبط، ارسال گزارش تفصیلی  مصوبات جلسه کمیته  سلامت اداری به معاونت های تخصصی جهت پیگیری، صدور ابلاغ و اخذ سوگند نامه از بازرس شرکت، اطلاع رسانی دستورالعمل‌ها و روش اجرایی ( شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات)، مکانیزه نمودن  و سیستمی کردن فرآیندها، برگزاری ملاقات های مردمی و دیدارهای مدیر عامل ، استقرار میز خدمت، بازدیدهای دوره ای و موردی نظارتی، راه اندازی سیستم سامانه ستاد و بهره گیری از پنل‌های پرداخت الکترونیکی، تشکیل کارگروه های مرتبط در معاونت های تخصصی، شناسایی کلوگاه ها براساس پست سازمانی و ارائه راهکار، تدوین چک لیست های نظارتی  برفرآیندهای سلامت اداری در نواحی تابعه، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با دستورالعمل های سلامت اداری و مبارزه با فساد و اعلام فراخوان در حوزه ارتقاء نظام سلامت اداري و رشد ارزش هاي اخلاقي را از مهمترین اقدامات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی شرکت توزیع نیروی برق استان برشمرد.

طاهر کیامهر در خاتمه اظهار داشت: جهت ارتقای سلامت اداری در شرکت و مقابله با فساد به همت همکاران و رهنمودهای دستگاه های نظارتی امید بسته و  در راه مبارزه با فساد و اخذ رشوه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه جلسه، نیرومند دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گزارشی تفصیلی از عملکرد شرکت در قالب کمیته های اصلی و فرعی سلامت اداری ارائه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات