مدیرعامل بیمه دی، فقدان تیغ برنده نقد و انتقاد رسانه را مسبب آسیبها و فسادهای بسیار عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار نای قلم، طاهر موهبتی امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران به صورت وبینار که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، حرفهی خبرنگاری را فعالیتی ارزیابی کرد که در باطن انبوهي از رنجها و مشکلات طاقتفرسا به همراه دارد.
وی افزود: ما از مشورت با خبرنگان و حتی نقدهای بعضا تند و گزنده آنها سودهای فراوان بردهایم.
موهبتی ادامه داد: اگر سعه صدر خود را بالا ببریم به خوبی نیت خیر و پیشنهادات مشفقانه و موثر قاطبه خبرنگاران را در پیشرفت کارها و فعالیتها مشاهده خواهیم کرد.
مدیرعامل بیمه دی شغل خبرنگاری را از جمله شغلهای پرخطر دنیا عنوان کرد و افزود: واقعیت این است که خبرنگار مطالبهگر خواستهها و نیازهای جامعه محسوب میشود و بدون حضور رسانهها و خبرنگارانشان، هیچ کدام از اقشار جامعه نمیتوانند آن چنان که باید صدای خود را به گوش دیگران و از جمله مسئولان برسانند.
موهبتی در عین حال تصریح کرد: خبرنگاران آن قدر که در زمینه پرداختن به امور جامعه و مطالبهگری به عنوان واسطه مردم و مسئولان کوشا هستند، در مورد خود مطالبهگری نمیکنند، در مقابل نیز بدون وجود رسانهها، مسئولان از بسیاری از نیازهای اجتماعی، مطالبات مردمی، مشکلات، کمیها و کاستیها و حتی در نقطه مقابل حاصل اثر عملکرد خود در پیشرفتها و بهبود اوضاع مطلع نمیشوند.
وی گفت: در نتیجه جمع این دو مقوله، این انتظار بزرگی نیست که بخواهیم یک بار هم که شده، دیگران به رسانه و اهالی رسانه توجه کنند.
موهبتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های بلند مدت شرکت بیمه دی بیان کرد: تمرکز بر خرده فروشی برای درسبد پرتفوی شرکت یکی از اساسی ترین برنامه های تدوین شده در طول پنج سال آینده خواهد بود و همکاران ما در تلاش جهت تحققاین امر هستند ضمن در نظر داشتن این مطلب، برای تحقق این هدف اهتمام ورزند.
وی گفت: به دنبال استمرار این روند و بهبود و تحول در شرایط شرکت هستیم. ماموریت اصلی ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی کسب سود در چهارچوب ارزش های سازمانی است.
مدیرعامل شرکت بیمه دی با اشاره به پرداختی های مراجع درمانی اذعان کرد: با وجود تأمین های مالی صورت گرفته از طرف بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه کشور، پرداخت ها به مراجع درمانی سرعت گرفته و در حال حاضر نسبت به میانگین صنعت در سرعت پرداخت ها در جایگاه خوبی قرار داریم.
وی توضیح داد: در حال حاضر تا پایان 1401 تمام مراجع درمانی و همچنین داروخانه ها تا پایان فروردین 1402، تعهدات معوق خود را دریافت کردهاند، شرکت بیمه دی در سال حدود 22 میلیون مراجعه فقط از قرارداد درمان ایثارگران به مراکز درمانی داریم که بهبود و پایش فرآیندهای درمانی و بیمه ای این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
موهبتی با تأکید بر بحث رسانه بیان کرد: ایجاد مزیت رقابتی در عرصه صنعت بیمه می تواند مشتریان بالقوه بیمه را ترغیب به انتخاب بیمه دی به عنوان شرکت بیمه گر کند و پس از جذب مشتری باید برای نگهداشت مشتری و ایجاد تجربه خوشایند آنها برنامه ریزی کنیم.
وی تاکید کرد: در صدر همه برنامه های مشتری مداری، اخلاق مداری و برخورد خوب با مشتریان موثرترین آن ها خواهد بود.
مدیرعامل شرکت بیمه دی تاکید کرد: پرتفوی رشته بیمه درمان به لحاظ اقتصادی قابل اتکا نیست.
موهبتی ادامه داد: واقعیت این است که شرکتها اندک منافعی هم که میتوانند از این حوزه داشته باشند مربوط به رسوب حق بیمه است تازه آن هم به شرطی که بتوانند آن را به موقع دریافت کنند.
وی بیان داشت: 85 درصد از پرتفوی بیمه دی مربوط به بیمه درمان ۶۸ درصد از بیمهگزاران این رشته نیز ایثارگران است. نگاه ما درمدیریت پرتفوی درمان جامعه ایثارگران بیشتر یک وظیفه ملی، مذهبی است تا اقتصادی.
موهبتی درباره عدم پذیرش پرتفوی درمان برخی وزارتخانه ها نیز گفت: ما خواستار پذیرش پرتفوی درمان در کنار سایربیمهنامههای این وزارتخانه از جمله شخص ثالث، عمر و ... بودیم.
موهبتی همچنین توجه به وصول مطالبات، فروشِ با کیفیت با درنظر گرفتن ضریب خسارت، پاسخگویی به مشتریان و مراکز درمانی، توجه ویژه به قشر معزز ایثارگران و خانواده های شهدا که درگیر بیماری های سخت هستند را از مواردی دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح آزمایش دارورسان در مرحله اول در حال خدمترسانی به جانبازان ۷۰ درصد هستیم و در ادامه پدر و مادر شهدا مورد توجه قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل شرکت بیمه دی آذربایجان غربی نیز در این نشست وبیناری با تبریک این روز به خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه گفت: این روز بهانهای برای تقدیر از زحمات و تلاشهای روایان صادق عرصه خبر و اطلاعرسانی است.
سعید ابراهیمی بسطامی در ادامه افزود: بیمه دی در سطح کشور به حدود یک میلیون و 700 هزار نفر خانواده جانباز، ایثارگر و شهدا خدمات ارائه میدهد که در استان آذربایجان غربی حدود 60 هزار نفر را شامل میشود.
وی مأموریت نخست بیمه دی را، رضایتمندی خانواده معظم شهداء و ایثارگران عنوان کرد و خدمترسانی به این جامعه معزز را موجب نعمت و عزت دانست.
مدیرعامل شرکت بیمه دی آذربایجان غربی ادامه داد: خدماتی هستند که متاسفانه رسانهای نشدهاند و این عزیزان اطلاعی از چنین خدماتی ندارند، لذا باید بتوانیم هر گونه خدماتی را که دولت و شرکتهای خصوصی برای آنها درنظر گرفتهاند اطلاعرسانی کنیم.
وی در ادامه گفت: تمام هزینه بیمه تکمیلی خانوادههای شهدا و ایثارگران را دولت پرداخت میکند که یک خدمت رایگان برای این خانوادهها محسوب میشود و آنها میتوانند از این خدمت که یک خدمت فول درمان محسوب میشود استفاده کنند.
بنا بر این گزارش، در این مراسم از جمعی از اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/