شهردار ارومیه گفت: چهار استراتژی شامل رفع گرههای ترافیکی، توزیع ترافیک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و انجام کارهای فرهنگی برای مدیریت ترافیک از سوی مدیریت شهری ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش نای قلم، حسین مهدیزاده امروز در آیین افتتاح زیرگذر شهدای خدمت با اشاره به حوزه رفع گرههای ترافیکی و مطالعه ۱۴ گره ترافیکی، بیان کرد: در حال حاضر سه گره ترافیکی تقاطع شورا -شهید بهشتی، امام علی(ع) و شورا- شهیدان آهندوست جزو مصوبات شورای ترافیک شهرستان و استان بوده که امروز زیرگذر شورا شهید بهشتی افتتاح شده و ذیل این پروژه نیز زیرگذر امام علی(ع) با پیشرفیت فیزیکی بیش از 30 درصد ظرف سه ماه آینده به بهره برداری رسیده و رفع گره تقاطع شورا شهیدان آهندوست با ساخت زیرگذر جزو برنامههای آتی است.
وی ساخت این سه زیرگذر را پیشنیاز و مقدمه برای ساخت زیرگذر مخابرات دانست که با ساخت آن بخش مهمی از ترافیک جنوب شمال شهر مدیریت میشود.
شهردار ارومیه با تاکید بر اینکه موضوعات ترافیکی باید تلفیقی انجام شود، عنوان کرد: صرفاً با ساختن زیرگذر نمیتوان موضوعات ترافیکی را حل و فصل کرد.
وی با بیان اینکه ساخت شریانهای بیرونی جزو استراتژی دوم مدیریت ترافیک یعنی توزیع ترافیک قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت بیش از 14 کیلومتر از شریانی یا کمربندی بیرونی ارومیه جزو برنامههای اجرایی بوده که 3/5 کیلومتر از آن وارد فاز اجرا شد که سال گذشته 8/1 کیلومتر از این 3/5 کیلومتر همراه با دوربرگردان باغ رضوان افتتاح وعملیات اجرایی 3/3 کیلومتر باقیمانده همچنان ادامه دارد که با اتمام آن و ارتباط جاده انهر به پل شهیدلر کورپوسی بخش مهمی از ترافیک محدوده مدیریت میشود.
دکتر مهدیزاده با اشاره به پروژه جدیدی تحت عنوان بام ارومیه در حوزه توزیع ترافیک، بیان کرد: این پروژه بطول 4 کیلومتر و عرض 45 متر از پشت نمایشگاههای بین المللی پارک جنگلی به بلوار ساوالان متصل میشود که در جوار این پروژه یک پارک به مساحت 152 هکتار با یک طرح کاملا ارگانیک طراحی میشود.
وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بعنوان استراتژی مهم مباحث ترافیکی شهر ارومیه عنوان کرد و گفت: شهرداری ارومیه با وجود بحرانهای مالی و مشکلات خاص،55 دستگاه اتوبوس خریداری و 20 دستگاه اتوبوس بازسازی شد که امروز 10 دستگاه از 20 دستگاه بازسازی شده از سوی شرکت مارال صنعت با نازلترین قیمت وارد ناوگان حمل و نقل عمومی میشود.
وی یادآورد شد: جهت مدیریت ترافیک و بهرهمندی از ظرفیتهای حمل و نقل عمومی باید به سمت مدلهایی همچون بی آرتی توجه کرد و این مهم نیز جزو برنامههای مهم مدیریت شهری ارومیه است.
شهردار ارومیه با بیان اینکه سه استراتژی رفع گرههای ترافیکی، توزیع ترافیک و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حدود 60 درصد از معضلات ترافیکی شهرها را میتواند حل کند، بیان کرد: 40 درصد از بحثهای ترافیکی به موضوعات فرهنگی و توجهات فرهنگی که شهروندان در حوزه مسایل شهرنشینی که باید به آن توجه کنند برمیگردد و سازمانهای مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل و فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه به این مباحث نیز ورود کرده اند.
وی با بیان اینکه زیرگذر شورا شهید بهشتی که امروز به پاس خدمات و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیتالله رئیسی و همراهانش مزین به نام شهدای خدمت شده است از اواخر شهریور ماه 1402 کلنگ زنی و وارد فاز اجرا شد، بیان کرد: این پروژه طبق برنامهریزیها، روند عملیاتی خود را در فصل غیرعمرانی و با وجود یک سری تاخیرات خارج از حیطه پیمانکار طی کرد .
شهردار ارومیه گفت: تقاطع شورا شهید بهشتی با وجود اجرای پروژه صد درصد بسته نشد و تردد در آن جریان داشت که این باعث شد بلحاظ فاز زمانی، پروژه در حدود 45 روز بطول بیانجامد.
وی خاطر نشان کرد: ترکیدگی خط اصلی آب ارومیه در این پروژه نیز منجر به خاکبرداری بیش از 30 هزار متر مکعب همراه با لجنبرداری شد همچنین روند عملیات اجرایی پروژه به لحاظ زمانی را یک ماه طولانی کند.
شهردار ارومیه به آسفالتریزی معابر یکی از مطالبات به حق مردم و موضوع مهمی که در سال های گذشته تحقق نیافته اشاره کرد و گفت: در سال 1400 در حدود 135 هزار مترمربع، در سال 1401، 625 هزار مترمربع و در سال 1402 بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهر ارومیه آسفالت شده است.
وی ابراز کرد: در سال جاری نیز تا به امروز بیش از 420 هزار متر مربع از معابر آسفالت شده و هدف گذاری شهرداری ارومیه، آسفالت دو میلیون متر مربع از معابر تا پایان سال جاری است.
انتهای پیام/