رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید، با هدف گزارشگری متفاوت توسط رسانههای آذربایجان غربی آغاز شده است تا رسانهنگاران روایتگر رویدادهای امیدبخش برای مردم باشند.
به گزارش خبرنگار نای قلم، این رویداد ملی با اهدافی تعیین شده موجب شد تا خبرنگاران در یک روز با دور هم گرد آمدن آنچه را در توان خود دارند، درباره کلیدواژههای تعیین شده به منصه ظهور برسانند.
خبرنگاران در رویداد رسانهای مهم «جام رسانه امید» با هماهنگی بسیج رسانه این استان از ساعت هشت صبح روز شنبه چهاردهم بهمنماه در مجتمع پیامبر اعظم ارومیه از این مهم استقبال کردند.
تیمهای رسانهای که از قبل برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده بودند، هرکدام دور یک میز جمع شدهاند.
به هر سو که نگاه میکنی، همه سر در تلفن همراه و سیستم دارند و در تکاپو برای تولید محتوای مرتبط با جام رسانهای امید هستند.
در همین راستا بر آنیم تا با برخی از فعالان رسانهای حاضر در این رویداد به گفتگو بنشینیم و از زبان و نگاه آنها برداشت شان از این جام رسانه و کلید واژه آن «امیدآفرینی» را جویا شویم.
*رسانهها نباید صرفا انتظارمحور باشند
رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی میگوید: به عنوان اولین رویداد رسانهای امید، اقدامی قابل تقدیر است و طبیعی است که گام اول نارساییهای احتمالی هم داشته باشد.
یوسف پیربوداقی اظهار میدارد: رویداد رسانهای امید به عنوان یک پیشران در حوزه فعالیتهای رسانهای باید تقویت شود.
وی تصریح میکند: اصحاب رسانه و خبر در راستای نقدهای اصولی و منطقی نباید از تولید محتوی امیدافزا غفلت کنند چراکه ناامیدی موجب سرگردانی و گریز از حقایق جامعه میشود و آثار روانی نگرانکنندهای به نسلهای آینده برجای میگذارد.
رئیس خانه مطبوعات استان اضافه میکند: امید و نشاط هویت غیرقابل انکار توسعه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی است و یک جامعه برای پویا ماندن و رسیدن به آرمانهای خود باید امید را سرلوحه همه فعالیتهای خود قرار دهد.
پیربوداقی اذعان میدارد: کاستیهای غیر انکار فعلی به ویژه در شرایط نامطلوب اقتصادی نباید تزلزل را جایگزین ایستایی و پویایی کند.
وی با قدردانی از دستاندرکاران این اقدام خوب قدردانی میشود به امید اینکه گامهای بعدی فراگیرتر و پرمحتواتر و جذابتر باشد و همه اصحاب رسانه و مطبوعات در این گام سهم عمده ای داشته باشند.
پیربوداقی تاکید میکند: انتظار از رسانهها باید توام با حمایتهای مادی و معنوی لازم باشد به طوری که رسانهها نباید صرفا انتظارمحور باشند بلکه مطالبهگری با پشتوانه حمایتی ضرورت امروز فعالان رسانهای است.
*رسانهها علمدار امیدآفرینی در جامعه
مدیر باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی هم میگوید: امیدآفرینی یک ضرورت است که رسانه میتواند علمدار آن باشد.
الیاس گندمی اظهار میدارد: رسانهها با توسل به ابزارهای ارتباطی متنوع میتوانند بذر امید را در دل مردم بکارند تا باور درو کنند.
وی اضافه میکند: امروز ضرورت استفاده از رسانههای نوین بیش از گذشته احساس میشود و این رسانهها با مخاطبان که هوشمندتر از گذشته شدهاند اهداف دولتها را با باورسازی به سرمنزل مقصود میرساند بنابراین امیدآفرینی ضرورتی غیرقابل انکار برای رسانه است.
*جام رسانه امید تمرین کارگروهی و انعکاس دستاوردهای نظام
دبیر جشنواره ابوذر آذربایجان غربی با اشاره به نقش رسانهها در امیدآفرینی از خبرنگاران به عنوان بهترین روایتگر و تبیینکننده حقیقت یاد میکند و میگوید: هدف از برگزاری این رویداد تمرین کارگروهی و انعکاس دستاوردهای نظام است.
حسین علیزاده میافزاید: پیشرفت استان در حوزههای مختلف در قالب این رویداد باید منعکس شود تا امیدآفرینی به عنوان یکی از اهداف متعالی نظام محقق شود.
او تاکید میکند: امروز وظیفه رسانه ایجاد امید در کشور است و باید بتوانیم تصویر درستی از واقعیت ارائه دهیم.
این فعال رسانهای میگوید: برگزاری «جام امید رسانه» فرصت مناسبی برای محک زدن کارکرد و توانایی سنجی خودمان است بدون تردید وجود فضای رقابتی بین دوستان و همکاران رسانهای منتج به کسب تجربه و آموزش بیشتر میشود.
وی تأکید میکند: باید از بسترهای فرصتساز و ظرفیتساز استفاده و حمایت کرد.
*«امیدآفرینی» همراه با تبیین واقعیتها باشد
سرپرست روزنامه رسالت در آذربایجان غربی میگوید: «جام رسانه امید»، فرصتی برای ایجاد فضای تعاملی میان فعالان عرصه رسانه با صاحبان دانش، فکر و ایده در استان را فراهم کرده است.
یدالله قربانی میافزاید: رویکرد پرداختن به مباحثی که کمتر از هر استان مورد توجه قرار گرفته، از ویژگیهای ممتاز این رویداد است.
وی اظهار میدارد: «امیدآفرینی»، هنگامی محقق میشود که انعکاس تلاش واحدهای تولیدی علاوه بر بازخورد گسترده رسانهای موجب ارتقای سطح اقتصاد، صنعت و معیشت استان شود.
این فعال رسانهای اظهار میدارد: به طور قطع برگزاری چنین برنامهها و رویدادها در راستای انعکاس و رفع برخی از مشکلات میتواند کارساز باشد.
وی تصریح میکند: «امیدآفرینی» باید همراه با مطالبهگری و تبیین واقعیتها باشد تا در کنار بیان نقاط ضعف و قوت اثرگذاری آن بیشتر شود.
قربانی اضافه میکند: نقش رسانهها در پیگیری مطالبات جامعه انکارناپذیر است و برگزاری چنین رویدادهایی به پویایی هر چه بیشتر رسانهها در مسیر حل دغدغههای جامعه کمک میکند.
انتهای پیام/