رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته، اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران گفت: ایران با ۲۹۶ نوع صنایعدستی رتبه اول را در دنیا دارد اما به دلیل عدم بازاریابی مناسب در سطح جهان حرفی برای گفتن ندارد.
بهگزارش خبرنگار نای قلم، علیاکبر عبدالملکی امروز در جلسه با فعالان گردشگری آذربایجان غربی متذکر شد: کشورهای دیگر با برندسازی صنایعدستی ایرانی ارزآوری بالایی دارند.
وی از اجرای طرح همیار گردشگری برای استفاده از ظرفیت نوجوانان در کشور خبر داد.
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته، اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران تصریح کرد: امروزه توجه به توسعه و رونق گردشگری درآمدزایی بالایی برای کشورها دارد بهطوری که ورود هر گردشگر به کشور یک هزار دلار ارزآوری دارد که در حوزه گردشگری سلامت این رقم به پنج هزار دلار میرسد.
او افزود: همچنین در نظر است طرحی برای جذب سرمایه از میان ایرانیهای مقیم خارج از کشور اجرا شود که برای این منظور باید مشوقهای سرمایهگذاری از جمله ارائه زمین رایگان، معاف مالیاتی برای ۱۰ سال و ارائه تسهیلات با سود پایین در اختیار سرمایهگذاران قرار بگیرد.
عبدالملکی با اشاره به تدابیر اتاق بازرگانی ایران برای استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر برای معرفی صنایعدستی و گردشگری کشور تصریح کرد: از زمان آغاز جام جهانی قطر به مدت ۲۵ روز یک غرفه چند هزار مترمربعی در این کشور برای فروش محصولات صنایعدستی ایرانی در نظر گرفته شده است که هنرمندان علاقهمند به استفاده از این غرفهها میتوانند درخواست خود را به اتاق بازرگانی ارائه دهند.
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته، اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: برای تعامل بیشتر بین فعالان گردشگری و اتاق بازرگانی ارومیه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در آذربایجان غربی باید فعالسازی شود.
کد خبرنگار: 983126
انتهای پیام/