1401/06/06
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان عنوان کرد؛
رشد 32 درصدی کسب‌وکارهای الکترونیکی در استان

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از رشد 32 درصدی کسب و کارهای الکترونیکی بر اساس آمار رشد نماد اعتماد الکترونیکی در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در گفتگویی با اشاره به گسترش روزافزون تعاملات برخط و خدمات ارائه شده بر بستر اینترنت اظهار کرد: تعداد کسب و کارهای اینترنی روز به روز روند رو به رشدی را در کشور طی می کند و آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک در میان شرکت‌های استانی به سرعت در حال گسترش است.

وی افزود: با نگاهی به آمار این کسب و کارها و میزان تقاضای نماد کسب و کارهای الکترونیکی توسط سایت های استانی، ملاحظه می شود که این تعداد از یک هزار و 423 نماد در مرداد سال 1400 به 2 هزار و 97 نماد در سال جاری رسیده که نشان دهنده رشد 32 درصدی در طول یک سال گذشته در دولت مردمی است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است، گفت: طبق مطالعات انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کارهای اینترنتی را دارد.

وی افزود: در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شود، می تواند برای شکایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه کند که در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیرساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

جلیلی نژاد با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است، گفت: این نشان  صرفاً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت)، صادر شده و به کسب و کارهای اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می شود.

وی هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را اعتماد‌سازی و رسمیت‌دهی به فعالیت کسب و کار‌های اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیتی،‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست.

لازم به توضیح است ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص B2C است به نحوی ‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل کرده و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/



دانلود فایل