1403/06/27
امام جمعه اهل‌سنت ارومیه:
تشکیل امت واحده از ضروریات جهان اسلام است

 

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: تشکیل امت واحده از ضروریات جهان اسلام است و امیدواریم روزی برسد که امت واحده در سراسر جهان اسلام تشکیل شود.

به گزارش نای قلم، ماموستا ماند کلشی‌نژاد امروز در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: شکل‌‌گیری امت واحده، یکی از نیازهای ضروری ایجاد تمدن نوین اسلامی به شمار می‌رود.

وی با تاکید به اینکه محور امت واحده، اطاعت رسول خدا است، افزود: برای تحکیم اصل وحدت اسلامی میان مسلمانان، باید از روش‌هایی که منجر به ایجاد اختلاف و تفرقه می شود، خودداری کرد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه اضافه کرد: امروز نیاز است در کنار هم قرار گیریم، اگر در کنار هم نباشیم و به ایجاد تمدن نوین اسلامی کمک نکنیم بدون تردید دشمن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا این اتفاق مهم محقق نشود.

کلشی‌نژاد با تاکید به اینکه باید حواشی را کنار بگذاریم، متذکر شد: نزاع میان مسلمانان همان چیزی است که همه بدخواهان و کسانی که برای آسیب زدن به امت و دین در کمین نشسته‌اند، منتظر آن هستند؛ اینها مسائلی است که روایات نیز ما را از آن بر حذر داشته‌اند.

در طول برگزاری این همایش بیش از پانصد نفر از علمای اهل تشیع و تسنن در قالب پنج کار گروه، در زمینه‌های تمدن نوین اسلامی، آزادی، فمینیسم، منزلت زن در اسلام، لیبرالیسم، سبک زندگی اسلامی، سیره پیامبر در حکمرانی، جبهه جهانی مقاومت و الگوی حکمرانی اسلامی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/



دانلود فایل